9 Kasım 2012 Cuma

Evde sirke, turşu ve ekmek yaptım...


Yaklaşık 1 aydır sağlıklı bir hayata adım atmış bulunuyoruz. Olabildiğince doğal ürünler tüketmeye çalışıyoruz. İlk olarak sirke yapmakla başladım. İnternette Gülben Ergen'in programında yapmış olduğu sirkenin tarifine göre hazırladım. Gerçi orada himalaya tuzu kullanıyorlardı ama evde olmadığı için pazardan kaya tuzu aldım. Yaklaşık 1 ajda bardağı kadar doğal sirke ekledim. Bir de programdaki bey doğal sirkenin şeffaf değil bulanık olduğunu söyleyerek doğalını anlamama yardımcı oldu. Ben sirkeyi pek sevmem ama armut sirkesinin herkes tarafından çok beğinildiğini bahsedince ben de armutun sirkesini yaptım. İkinci kavanoza yeteri kadar armut kalmayınca elma takviyesi yaptım. 2 ay kadar karanlık ve sıcak bir yer olan buzdolabımın yanında kapağı yarı kapalı şekilde bekleyince sirkemin hazır olmasını umut ediyorum.

from instagram.com/Rengarenk_s
Sonra sıra geldi turşuya... Yine aynı programda turşu da yaptılar. Sertlik derecesine göre sert olanları en alta gelecek şekilde yerleştiriyoruz. Bir parça zencefili de aroma vermesi için ekledim. Yaklaşık 1 litre suya 1,5 yemek kaşığı himalaya tuzu (ben de olmadığı için kaya tuzu) ve 1 ajda bardak kadar doğal sirke ekledim. En üste de yarım limonu dilimleyip dizdim ve kapağını sıkıca kapatıp bunu da evin en soğuk yeri olan balkona yolladım.

Veee sıra geldi ekşi maya yapımına, tarifi CafeFernando'dan... Tarif de Karahan marka un kullanılmış ama ben onu bulamadığım için Migros'tan CityFarm markalı organik un aldım. İkinci paketi de yanlışlıkla beyaz un almışım aslında tam buğday unu olması gerekiyordu.

1.gün tarife uygun şekilde unumu ve içme suyumu tahta kaşıkla cam bir kapta karıştırıp, temiz bez ile örtüp tezgahta beklemeye aldım.

 Her sabah tarifdeki ölçülere bağlı kalarak mayamı tazeledim.


 8. günde mayam bu hale geldi, beni utandırmadı sağolsun. Yaklaşık 1 kg organik unu harcamış oldum.


 Ekmeği de yine CafeFernando'nun tarifine göre yapmayı çok isterdim ama nerdeyse 12 saat evde olmam gerekiyordu. İşten eve gelince hem mayamın hazır olması hem de gece boyunca uyumayıp yarım saatte bir hamur yoğurmam gerektiği için tabii ki bu sefer tarife uyamadım. Yine de gece 04:00 de kalkıp bir kez yoğurdum :)

Sabah da kalkar kalkmaz döküm tenceremi ısıtıp hamurumu içine yerleştirip fırına verdim. Tadına bakamadan ocağı kapatıp işe gittim. 1-2 saat sonra evde izinli olan eşimi arayıp nasıl olduğunu sordum. Kendisi çok beğendiğini bundan sonra hep benim yapmamı söyledi. Akşam da eve gider gitmez hemen tadına baktım ama tabii ki çok yoğuramadığım için içi göz göz olmamış, biraz sıkı bir ekmekt olmuştu ama tadı gayet güzeldi.

Bundan sonra tekrar yapar mıyım? Pek sanmıyorum... Evde olsam yapardım ama zaman bana zaten yetmiyor, bir de ekmek için 12 saat ayıramayacağım. Yapanlara helal olsun :) Afiyet olsun...





 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...