27 Nisan 2013 Cumartesi

Zeytinyağlı Enginar


6-7 sene öncesine kadar enginarı hiç yememiştim. Taa ki ablam yapana kadar... Ablam yemek konusunda çok beceriklidir, her yaptığı çok lezzetli olur. Enginarı da çok güzel pişirmişti ve çok sevmiştim. O zamandan beri artık annemde çok severek yapıyor ve yiyorlar.

Ben de mevsimi geçmeden her hafta pazardan almaya çalışıyorum. Garnitürünü de hazır konserve kullandığım için çok da pratik oluyor. Geniş bir tencerede 1 adet küçük küçük doğranmış soğanı zeytinyağı ile kavurdum. Üzerine 2 parmak yüksekliğinde su ekledi. Sonra da enginarları yıkayıp dizdim ve her bir enginarın üzerine gelecek şekilde limon sıkıp pişirdim. Çatal batırıp piştiğini anlayınca üzerine yıkadığım konserve garnitürleri de ekleyip yaklaşık 15 dk lezzetleri birbirine geçsin diye pişiriyorum. Servis ederken de üzerine dereotu serpip afiyetle yiyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...