21 Ekim 2012 Pazar

Kışlık domateslerim hazır

 Pazardan 15 kg domates alarak işe başladım.Annem bu cins domatese şişe domates der, kayınvalidemler de yumurta domates diyor. Hem ucuz hem de az sulanıyor.

 Kavanozları kaynatmak ile uğraşamayacağım için bulaşık makinasında en yüksek sıcaklıkta yıkadım. Kapakların da yeni olması gerekiyormuş.


 Domateslerin ortasındaki sert kısımları alarak blendırda parçaladım.

 Tencerede 45- 50 dk kadar kaynattım.
Sonra da kaynamaya devam ederken silikon tutamaçla kavanozları tutup doldurdum, eşim de var gücüyle sıktı. Fazla kapak bulundurmakta da fayda var, bazıları bozuk çıktı. Tezgaha bir bez serip ters şekilde dizdim. Ertesi sabah kapağın açılıp açılmadığını kontrol ettim. Tencerenin birindekileri az kaynattığım için onların kapağı açıldı. Tekrar kaynatıp aynı işlemleri tekrarladım. Ertesi sabah kontrol ettiğimde açılmayınca dolaplarımın içine yerleştirdim.

Sonraki hafta da 5 tane biberli domates konservesi yaptım. Hatta bitanesini açıp kullandım. Gerçekten çok pratik oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...