10 Ağustos 2012 Cuma

Güllaç


Yaz aylarında soğuk soğuk bir tabak güllaç, hayır diyenler olabilir ama biz hayır diyemeyiz... Ama her güllaç'ı da yiyemiyoruz. Ben üzerine frambuaz ya da çilek'i rondodan geçirip sos yapıp döküyorum. Sos ile gelen mayhoş tat, güllacı hafifletiyor.

Tarifi Portakal Ağacı'ndan almıştım. Orjinal tarifte 750 gr şeker var ama bize göre çok tatlı olduğu için ben azalttım. 2,5 lt süt ile 500 gr şekeri tencerede ısıtıyorum. Ne çok kaynar ne de çok ılık olacak. Kaynar olursa güllaçlar dağılıyor, ılık olursa da güllaçlar sert kalıyor. Ben büyük dikdörtgen borcamın içine parlak tarafı üste gelecek şekilde her katı süt-şeker karşımı ile ıslatarak yerleştiriyorum. Normalde orta kata bolca fındık serpiyordum. Ancak fındıklar süt yüzünden yumuşuyorlar. Düşündüm de içine koymak yerine servis yaparken üstüne bolca serpsem yumuşamadan çıtır çıtır kalır. Bir dahaki sefere böyle yapmayı deneyeceğim.

Oda sıcaklığına geldikten sonra üzerini streçleyip buzdolabında soğuyana kadar bekletiyoruz. Üzerine sos ve fındık ile servis ediyoruz.

Bir de ben marka olarak Saffet Abdullah'ın güllacını beğeniyorum. İki farklı marka denemiştim, sonuç pek de başarılı olmamıştı.
Afiyet olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...